[VIRAL] Kisah PENGUTIP SAMPAH Berubah MENJADI MODEL Kerana Niat Baik

loading...

Viral Kisah Pengutip Sampah Berubah Menjadi Model Kerana Niat Baik

Ana dos Santos Cruz yang berusia 23 tahun terpaksa bekerja sebagai pengutip sampah 10 jam setiap hari di Barrestos, dekat Sao Paulo di selatan Brazil untuk menyara diri dan anak lelaki berusia 3 tahun. Malah suaminya dipenjarakan atas kesalahan dadah dan hanya memperoleh pendapatan  sekitar ‎£2 (RM8) sehari.

Namun pengakhiran hidup susahnya tamat apabila Ana dos Santos Cruz menemui sampul surat yang mengandungi sekeping cek di dalam sebuah plastik hitam.
gambar ana dos santos cruz
Paling terkejut apabila cek tersebut bernilai ‎£52,000 (RM198,000) yang ditemuinya itu adalah untuk didermakan kepada Barrestos Cancer Hospital. Kerana niat baiknya yang bertindak memulangkan cek tersebut kepada pengarah hospital telah mendorong pusat membeli belah menjemputnya Ana untuk menjadi model dalam kempen publisiti di TV dan papan iklan di bandar itu.
gambar ana dos santos cruz
"Saya tidak mahu mengambil cek tersebut kerana ada lagi ramai pesakit yang memerlukan dana tersebut daripada saya",
gambar ana dos santos cruz

Selepas kisahnya mendapat perhatian kini dia turut ditawarkan menjadi model di bawah sebuah agensi model tempatan.
"Ini adalah apa yang diimpikan selama ini. Impian menjadi kenyataan,"

 

loading...

0 Response to "[VIRAL] Kisah PENGUTIP SAMPAH Berubah MENJADI MODEL Kerana Niat Baik"

Post a Comment

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();
facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close