Bendera Negara Paling Pelik di Dunia

loading...
 

Bendera Negara Paling Pelik di Dunia

 
Bendera digunakan secara simbolik untuk melambangkan suatu negara dalam menunjukkan kemerdekaan. Ianya terhasil daripada sepotong kain dan sering dikibarkan ditiang dan menjadi kebanggaan bagi sesebuah negara.

Tetapi tahukah anda ada juga benda yang pelik yang tidak pernah kita lihat malah ianya tampak unik dalam reka bentuknya. 
1. Benin Empire


Benin Empire bermula dari tahun 1440 sehinga 1897. Ini negara Afrikapra-kolonial memiliki bendera yang cukup pelik dan reka bentuknya bendera lebih lebih mirip dengan tanda "warning" ataupun ancaman daripada simbol patriotisme.

2. Fryslan (Belanda)

fryslan (belanda)


Frysland adalah sebuah wilayah di Belanda. Bendera Frisian adalah bendera rasmi wilayah ini.Ia memiliki empat biru dan tiga garis-garis penjuru putih dan tujuh kehidupan berbentuk hati.T-shirts kostum dari sesebuah club bola sepak.

3. Libya

libya

Ini adalah bendera paling aneh yang pernah ada. bendera mereka diadaptasi pada 11 November 1977. Ini adalah bendera paling sederhana di dunia dengan seluruhnya warna hijau dan tidak ada ciri-ciri lain.

4. Isle of Man

isle of man

Bendera dari Isle of Man alias flag of Man Mann adalah sebuah triskelion.Triskelion adalah motif yang terdiri dari tiga spiral saling bertautan atau tiga kaki manusia bengkok. Hal ini benar-benar menggambarkan sesuatu yang cukup aneh dan agak lucu, mengingatkan kita pada ubat sakit gigi cap kaki tiga.

5. Guam island

guam island

Bendera negara ini digunakan pada tanggal 9 Februari 1948.Di tengah bendera adalah lambang, sebuah lambang yang menggambarkan Agana Bay, sebuah perahu (sejenis kapal layar) dan pohon palm. 

6. Mozambique

mozambique

Pada bendera Mozambik Anda boleh melihat gambar senapang AK-47. Ini adalah satu-satunya bendera nasional di dunia dengan ciri-ciri seperti senapang moden. Dari melihat benderanya saja , orang akan berfikir bahawa membaca komik dan melawak sangat dilarang di sana.
7.The North Caucasian Emirate, Rusia

the north caucasian emirate, rusia
Caucasian Emirate adalah badan negara yang mengisytiharkan diri secara virtual.Dalam setiap kes, mereka memiliki bendera yang menarik dalam tempoh 1918-1921.
loading...

0 Response to "Bendera Negara Paling Pelik di Dunia"

Post a Comment

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();
facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close